Het WK kan voor Lieke niet meer stuk !!!! - Reisverslag uit Slonim, Wit-Rusland van Lieke Vis - WaarBenJij.nu Het WK kan voor Lieke niet meer stuk !!!! - Reisverslag uit Slonim, Wit-Rusland van Lieke Vis - WaarBenJij.nu

Het WK kan voor Lieke niet meer stuk !!!!

Door: liekevis

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Januari 2012 | Wit-Rusland, Slonim

Het wordt voor Lieke nu steeds zwaarder om iedere dag weer op te staan. Als ik haar wakker 's ochtends wakker maak, wil ze haar bed niet uit. Ze wil eigenlijk alleen maar slapen. Maar eenmaal uit bed als ze alle kinderen weer ziet, is ze haar vermoeidheid weer vergeten en gaat ze er voor.

Voor vandaag stond er een speelronde op het programma, een hele belangrijke. Met name in de jongenspupillen is de strijd nog niet gestreden. Nick zou, afhankelijk van de afloop van de partijen op de eerste plaats kunnen komen. Als Nick zou winnen en Bursuk zou verliezen, komt Nick op de eerste plaats te staan. Heel spannend allemaal dus.

Verschillende Nederlanders moesten tegen elkaar: Nick tegen Jitse en Tessa tegen Lotte.

Lieke moest het opnemen tegen een meisje, Rita, uit Litouwen. En zoals ik gisteren al had geschreven, zij wil graag van de nul afkomen. Ze heeft de lat hoog gelegd. Lieke had haar geluksarmbandje om en was er helemaal klaar voor. Lieke zat een beetje uit het zicht, dus de partij was lastig te volgen. Ik dacht dat Lieke weer zo snel speelde. Maar toch dacht ze voordat ze een zet deed, eerst goed na. Op sommige momenten ging het erg snel, waarbij ze beiden veel schijven van elkaar konden slaan.

Toen ik op een gegeven moment langs liep, stond Lieke voor. Ze had een schijf meer en stond op winst. Rik kwam langs lopen en zei ook dat het mogelijkheden bood. De tegenstander haalde een dam. Ik dacht dat het weer gedaan was met Lieke. Maar het tegendeel was waar. Lieke haalde ook een dam en stond nog steeds een schijf voor. Ze deden nog een paar zetten en daarna zag ik Lieke haar vingers opsteken naar haar tegenstander. Ze bood remise aan. De tegenstander accepteerde het en Lieke stak meteen haar hand uit om de partij te beeindigen. Het geluksarmbandje had zijn dienst bewezen. Ze had een punt !!!!!

Helemaal gelukkig liep Lieke van haar dambord weg. Ze had haar doel bereikt. Lieke heeft meteen Rik en Alex opgezocht om het grote nieuws te vertellen. Ze vonden het geweldig dat ze er remise uit heeft gesleept.

Iedereen vond het heel leuk voor haar en feliciteerde haar. Het leek wel of ze wereldkampioen geworden was.

Als grote held heeft ze de partij nog nabesproken met Alex en Rik. Alex zei dat ze het mooi had opgebouwd en tactisch goed had gespeeld. Ze heeft zelfs een 2 om 3 combinatie kunnen maken. Haar tegenstander heeft wel een foutje gemaakt door een verkeerde schijf te slaan. Maar daar heeft Lieke goed van geprofiteerd. Ook vonden ze het erg goed dat Lieke zelf de remise aanbood. Alex gaf ook aan dat de partij op remise stond. Misschien had een van de twee nog wel kunnen winnen. Maar dan had iemand wel een foutje moeten maken.

Kirsty en Thijs waren inmiddels ook al klaar met spelen. Zij hadden allebei gewonnen. Bij de partijen van Nick, Jitse, Tessa en Lotte was de uitslag nog lang niet bekend. Lange tijd stonden ze gelijk. Het waren spannende partijen. De partij tussen Nick en Jitse eindigde uiteindelijk in remise. Tessa won van Lotte. Maar ook hier had Lotte heel goed tegenstand geboden. Bursuk, de nummer 1, had zijn partij gewonnen.

De strijd bij de jongens pupillen is dus nog steeds niet gestreden. Om op een gelijk aantal punten te komen, moet Bursuk morgen verliezen en Nick winnen. En dan te bedenken dat Bursuk tegen Jitse moet spelen. Het wordt morgen dus ook weer een spannende dag.

We hebben tussen de middag nog bij de damzaal gegeten en daarna konden we met de bus weer terug naar het hotel. Er was ’s middags nog een kinderdisco. We hebben daar nog even gekeken. Maar het stelde niet veel voor. We zijn toen terug gelopen naar het hotel. Daar is Lieke lekker een potje gaan patiencen met oma.

• 09 Januari 2012 - 14:50

Evert :

gefeliciteerd met je punt! het is dan wel geenoverwinning,maar wel goed!blijf zo doorgaan!:)

• 09 Januari 2012 - 15:00

Ruud:

Fantastisch, proficiat Lieke!!

• 09 Januari 2012 - 15:09

Dini:

Nou Lieke, jij weet de spanning op te bouwen zeg!

Prima gedaan.

Lotte, ik geniet van de verslagen die jij maakt, nog een mooie laatste dag gewenst en een goede reis terug.

Dini, uit Krommenei

• 09 Januari 2012 - 15:16

Bertien:

Gefeliciteerd met het behalen van je punt Lieke! Toppie!

• 09 Januari 2012 - 15:26

Willy Akkerman:

Hallo Lieke proficiat, tot op het laatst gewacht om een punt te halen ,
    je weet het wel spannend te houden .
    Goed hoor, en geniet er verder maar alles wat je meemaakt.
    En Lotte heerlijk om al je verhalen te lezen..
    Nog veel plezier de laatste dag.

groetjes willy

• 09 Januari 2012 - 15:27

Peet:

Super knap van je Lieke, gefeliciteerd!
    En Lotte dank voor je leuke verslagen en geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes, Peet

• 09 Januari 2012 - 15:29

Marylse:

We juichen mee! Geweldig gedaan, Lieke! Je hebt je punt echt verdiend. En we zingen, en we springen, en we zijn zo blij..... En uiteraard doen we er hier in het zuiden een polonaise bij!

• 09 Januari 2012 - 16:08

Oma Dini En Opa Fred:

proficiat lieke, geweldig

• 09 Januari 2012 - 17:01

Dineke:

Gefeliciteerd kanjer!! Wat een topper ben je!!

• 09 Januari 2012 - 17:08

Juf Marjolijn:

Wat goed van je Lieke, dat je zo'n vooruitgang hebt gemaakt tijdens deze week!
    Van tevoren was de reis best spannend, maar heel fijn dat het zo positief is uitgevallen! Een geweldige ervaring, lijkt mij!
    Succes nog de laatste dag en een goede terugreis gewenst!
    Tot snel!
    Groetjes van Juf Marjolijn

• 09 Januari 2012 - 17:10

Naomi:

Lieke je doet het goed in wit Ruslandveel succes

• 09 Januari 2012 - 17:12

Nicole:

wat zal je blij zijn met dat punt, Lieke! van harte gefeliciteerd.

• 09 Januari 2012 - 17:29

Carmen:

Superrrrrr hoor de eerste WK punt !!
    groetjes van ons

• 09 Januari 2012 - 17:30

Jet En Fam.:

wat fantastisch lieke, gefeliciteerd met je punt!! we zijn trots op je!!!
    veel plezier de laatste dagen, bedankt voor jullie leuke verhalen!!

jet, puck, maaike, femke.

• 09 Januari 2012 - 17:52

Conny En Kristi:

He Lieke, wat leuk om te lezen dat je een punt hebt behaald! Hartstikke goed!
    We kunnen ons voorstellen dat je van die nul af wilt zijn en dat is je gelukt! Top!

Nog even een dagje doorzetten meid voor jullie aan de terugreis beginnen.
    Geniet er nog even van en hartelijke groetjes van Conny en Kristi

• 09 Januari 2012 - 20:01

Moeder Van Nick:

Wat fijn Lieke dat je toch een punt hebt gehaald!
    Je hebt op dit toernooi veel geleerd en daar zul je straks op de toernooien in Nederland veel voordeel van hebben.
    Succes morgen bij je laatste partij !

• 09 Januari 2012 - 20:09

Esther,Johan +kids:

JOEHOE...Hieperdepiep voor Lieke!
    Goed gedaan meisje! Knap hoor!
    Zet 'm op.

• 09 Januari 2012 - 20:28

Benthe Merlijn Cindy:

Top Lieke, gefeliciteerd!!!!

• 09 Januari 2012 - 20:59

Els En Fam:

Lieke, geweldig dat je een punt hebt binnen gehaald!!! Wat moet dit een heerlijk gevoel voor je zijn, na al die spannende wedstrijden!

Lotte ook namens mij bedankt voor alle leuke verslagen. Volgens mij moet je columns gaan schrijven, je hebt talent vind ik.

Geniet nog even van jullie tijd daar want het is alweer bijna voorbij. Leuk om jullie straks weer in levende lijve rond te zien springen/lopen, want we missen je natuurlijk wel op de Ark.

Groetjes Els Didier, Laura, Naomi, Vincent, Danny

• 09 Januari 2012 - 21:59

Jeroen:

Goed gedaan hoor!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen :-)

gr. Jeroen

• 09 Januari 2012 - 22:07

Martin Van Dijk:

Gefeliciteerd met je eerste punt!

• 10 Januari 2012 - 09:57

Oma Jannie-Opa Kees:

Heel goed gedaan!!!! Wij hebben nog nooit een punt gehaald op een WK zelfs nog nooit meegedaan.
    Geniet ervan en nog veel plezier in Wit-Rusland.

• 10 Januari 2012 - 10:24

Esther:

gefeliciteerd Lieke! wat ontzettend goed zeg! Ik heb met veel plezier de verslagen gezelezen wat een belevenis ook voor jou Lotte! geniet van jullie laatste dag!

Groetjes, Esther en Swen

• 10 Januari 2012 - 11:50

Syb, Fleur, Madelief:

Top zeg, je eerste punt op het WK.
    Ga zo door!

• 10 Januari 2012 - 14:33

Opa Fer , Oma Anneke:

Hoi Lieke,
    Zie je wel de aanhouder wint. Je eerste punt, KNAP!
    Veel plezier nog en tot volgende week donderdag.
    Groetjes.

• 10 Januari 2012 - 17:41

Thom:

he Lieke gefeliciteerd met je eerste punt ga zo door.
    ik heb je gemist op school. ik kon niet bij je afkijken, jammer hoor

groetjes Thom